UTM Land

سوالات متداول

بله سند های منگوله دار شاهنشاهی، همجنان دارای اعتبار هستند. اولین مرحله برای تبدیل سند شاهنشاهی به سند تک برگ، اطلاع از شرایط و موقعیت دقیق ملک است که برای این کار میتوانید با کارشناسان ما در تماس باشید.

بله، اولین مرحله برای گرفتن نقشه تک برگ، اطلاع از مختصات، ابعاد و محل دقیق ملک میباشد. این اطلاعات در نقشه ممهور به مهر کارشناس رسمی دادگستری وجود دارد.

در صورتی که شما سند رسمی از زمین خود داشته باشید (اعم از سند شاهنشاهی، منگوله دار، تک برگ)، میتوانید با در دست داشتن نقشه utm تهیه شده توسط کارشناس دادگستری، اقدام قضایی خلع ید را پیگیری نمایید.

شما پس از جانمایی ملک، با در دست داشتن نقشه ممهور به مهر کارشناس امور ثبتی، میتوانید با مراجعه به اداره ثبت اسناد و املاک منطقه، درخواست سند تک برگ خود را ثبت کنید.

با توجه به نقشه تقسیمات منطقه شهرداری مورد وقوع ملک، ممکن است ملک شما دارای ابعاد نا متقارن باشد. برای مثال زمین شما شکل چندضلعی داشته باشد. در این شرایط به دلیل اینکه در گذشته ابزار لازم برای برداشت دقیق زوایا و ابعاد و مساحت دقیق زمین ممکن نبوده است، امروزه با تهیه نقشه utm توسط کارشناس رسمی دادگستری، ابعاد موجود در سند بصورت دقیق تایید خواهد شد.

برای تهیه سند رسمی این املاک میتوانید مقاله مربوط به قانون تعیین تکلیف اراضی فاقد سند را مطالعه بفرمایید. در اولین اقدام با تهیه نقشه utm ملک خود توسط کارشناس رسمی دادگستری، میتوانید با استفاده از قانون ذکر شده مراحل مربوط به تهیه سند را طی کنید.

بطور کلی، هنگامی که ابعاد موجود ملک شما، از ابعاد مندرح در سند بیشتر باشد شما نیاز به تهیه نقشه کادر دارید. در تهیه این نقشه با برداشت املاک و معابر مجاور ملک، اثبات میکند که مقدار اضافه ابعاد ذاتا مربوط به ملک شما میباشد یا تحاوز به املاک و معابر اطراف است. برای توضیحات تکمیلی میتوانید مقاله مربوط به نقشه کادر را مطالعه کنید.

اسکرول به بالا