UTM Land

منظور از نقشه کادر یا بلوکی چیست؟

نقشه utm کادر کارشناس رسمی دادگستری

نقشه کادر یا بلوکی

مقصود از بلوک در نقشه بلوکی در واقع برداشت وضع موجود توسط دوربین نقشه برداری از گذر تا گذر است که تمام قطعات همجوار ملک را در بر میگیرد. از جمله کاربرد های نقشه کادر یا بلوکی در تهیه نقشه یو تی ام برای تبدیل سند دفترچه ای به سند تک برگ است. نقشه یو تی ام تهیه شده برای تبدیل دریافت سند تک برگ یک نقشه کامل از برداشت وضع موجود ملک و املاک مجاور در سیستم مختصات یو تی ام توسط دوربین نقشه برداری و گیرنده مولتی فرکانس متصل به سامانه شمیم است.

چرا به نقشه کادر یا بلوکی نیاز داریم؟

برای دریافت سند تک برگی در اولین قدم برای ملک باید نقشه یو تی ام تهیه کرد که با ابزار و تجهیزات دقیق نقشه برداری این کار صورت می گیرد.

این کار توسط کارشناس رسمی امور ثبتی دادگستری انجام می شود و با تهیه این نقشه، ابعاد ملک با جزئیات برداشت می شود و به صورت دقیق می توان ابعاد و مساحت ملک را محاسبه کرد.

در برخی از مواقع ابعاد موجود ملک با ابعاد که در داخل سند قید شده است مغایرت دارد و این مغایرت در عرض یا طول ملک از حدود اربعه ملک که در سند آورده شده بزرگتر می باشد که در این شرایط کارشناس اداره ثبت و اسناد برای بررسی موضع نیاز به تهیه نقشه کادر یا نقشه بلوکی دارد به همین خاطر دستور تهیه این نقشه را به کارشناس دادگستری می دهد.

در برخی مواقع به خاطر عدم اجرای صحیح مکان ملک در حین ساخت و ساز یا به دلیل مغایرت ابعاد ملک موجود و سند در هنگام ثبت توسط کارشناس نقشه برداری اداره ثبت و اسناد به وضوح دیده می شود که برای برطرف نمودن این مشکل نیاز به نقشه کادر یا نقشه بلوکی الزامی می شود که به سه دلیل اصلی ذیل تهیه این نقشه اتفاق میافتد:

  • بزرگتر بودن ابعاد موجود ملک از ابعاد اربعه سند
  • تداخل ملک به ملک های مجاور
  • تصرف ملک به گذر های موجود

نقشه کادر یا بلوکی چگونه تهیه می شود؟

جهت تهیه نقشه کادر و طی نقشه برداری بلوکی، حدود اربعه کلیه املاک مجاور (گذر تا گذر) در سیستم مختصات یو تی ام برداشت شده و  نقشه برداری ثبتی دقیقی انجام می شود. طی این عملیات ابعاد و مساحت کلیه املاک مجاور با سند های صادر شده این املاک مطابقت داده می شود. پس از مطابقت نقشه یو تی ام تهیه شده با حدود اربعه سندی این املاک، معین می شود که اضافه یا کاهش در حدود اربعه و مساحی ملک مورد تعرفه از کجا نشات گرفته است.

نقشه برداری زمینی جهت تهیه نقشه کادر زمان بر و پیچیده می باشد. برای تهیه نقشه کادر دقیق طی عملیات هندسی و حقوقی نقشه برداری ثبتی، می بایست سند مالکیت املاک مجاور را تک به تک رویت نماییم و نظریه کارشناسی ثبتی را به اداره ثبت مربوطه اعلام کنیم.

نقشه utm کارشناس رسمی دادگستری

هزینه تهیه نقش کادر چقدر است؟

هزینه تهیه این نقشه کاملا وابسته به شرایط منطقه، تعداد املاک مجاور قابل برداشت، ابعاد و مساحت املاک و … میباشد. به طور کلی تهیه نقشه کادر پر هزینه تر و زمانبر تر از نقشه UTM میباشد. جهت تخمین قیمت دقیق با ما تماس بگیرید.

جهت تهیه نقشه کادر ملک خود در اسرع وقت و با نازل ترین قیمت با گروه کارشناسان ما در تماس باشید.

اسکرول به بالا